Geleceğin Arabası [1] eşlik şasi için kullanılan ortak adıdır NASCAR Sprint Cup Serisi (tam zamanlı olarak 2008 yılından bu yana) ve Xfinity Serisi (tam zamanlı olarak 2011 yılından bu yana) yarış arabaları. Araba, Dale Earnhardt'ın hayatını alan 2001 kazasında özellikle birkaç rekor ölüm sonrasında daha güvenli bir araç oluşturmak için beş yıllık bir projenin parçasıydı . [2]
Cup Series için beşinci nesil otomobil tarzı olarak bilinen en iyi Car of Tomorrow gövde tasarımı orijinal Car of Tomorrow'ın yerine koyduğu tasarımdan daha büyük ve daha boxier ve onun genel görünümü ve kötü kullanım özellikleri nedeniyle eleştirildi. [3]Bununla birlikte, CoT dramatik emniyet iyileştirmeleri uyguladı, bakım maliyeti daha düşük ve daha rekabetçi hale getirilmesi amaçlandı. [4]
Araba tanıtıldı 2007 Kupa sezon en Food City 500 25 Mart ve 16 ırkların kısmi programı koştu. Plan, tüm takımların 2009 yılında yeni otomobili kullanmasını zorunlu kılacaktı, ancak NASCAR yetkilileri tarihi düşük maliyetli bir önlem olarak 2008 sezonuna taşındı . Beşinci nesil otomobilin gövdesi, 2012 Ford EcoBoost 400'ten sonra NASCAR tarafından emekliye ayrıldı . Ek şasi güvenlik iyileştirmelerine sahip olan, ancak geliştirilmiş gövde tasarımlarını kullanan altıncı nesil araba, 2013'te piyasaya çıktı; [4]birçok takım sadece beşinci nesil araç gövdesini kaldırdı, yeni şasi güvenlik iyileştirmelerini ekledi ve altıncı nesil bir araba gövdesi kurdu.
Hiç yorum yok: