FW 190, II.Dünya Savaşı başladıktan sonra Alman hava kuvvetleri Luftwaffe tarafından tanıtılan tamamen başarılı tek piston motorlu avcıydı. Müzenin Fw 190 F ve D'si, Fw 190A'yı savaşa kadar takip eden "ikinci nesil" Fw 190'ları temsil ediyor. Fw 190D önleme aracı, birçok Alman pilotu tarafından Luftwaffe hizmetindeki en iyi piston motorlu avcı olarak kabul edildi.
Fw 190 D, yaygın olarak kullanılan ilk Fw 190 üretim modeli olan Fw 190 A'nın yeniden tasarlanmış ve yeniden tasarlanmış bir geliştirm
esiydi. Tasarımcısı Kurt Tank, Ta 152'nin bulunmasını bekleyen geçici bir tasarım olarak görüldü. Prototip testleri Mart 1942'de, güvenilir olmayan hava soğutmalı BMW 801 serisi motorun yerine sıvı soğutmalı Junkers Jumo 213A 12 ile başladı. silindir motoru (1776hp, su-metanol enjeksiyonu ile 2240hp'ye yükseltildi). Bu motor daha önce sadece bombardıman uçaklarında kullanılıyordu.
Yeniden tasarlanmış kuyruğa sahip daha uzun burunlu Fw 190 D, tırmanma, dalış ve seviye hızında Fw 190 A-8'den çok daha üstün motor güvenilirliği ve performansı nedeniyle pilotlar için başarılı oldu. Uçak 11.300m'de (20.200ft) 692kph (430mph) hıza ulaştı ve 850kmh (480mi / h) uçabiliyordu - bu performans, onu gelişen ve avcıların eşlik ettiği Müttefik bombardıman oluşumlarına karşı çok daha iyi bir önleme aracı haline getirdi. Pilotlar bunu P-51D "Mustang" için bir maçtan daha fazlası olarak değerlendirdi. Silahlanma, kanatta iki adet 20mm Mauser MG-151/20 topu (silah başına sağlam bir 250 mermi ile) ve motorun üzerinde iki adet 13 mm Rheinmetall MG-131 topu (silah başına 475 mermi ile) idi. İlkbahar ve Yaz 1943'te hizmet değerlendirmesi için Fw 190 D-0 ve D-1 ön üretim savaşçılarının küçük grupları teslim edildi,
Hiç yorum yok: